Idag körde jag mitt livs första duathlon! Det vad tråkigt och kallt väder men jag var trots detta förväntansfull och lite nervös på ett bra sätt. Jag hade väl inför loppet inga höga ambitioner angående placering eller tid. Men enligt mina beräkningar borde jag klara hela tävlingen runt 2:10. I skrivande stund har inget resultat publicerats ännu men jag fick vid målgången höra av publiken att tiden hamna på dryga 2 timmar och 10 minuter, så mina beräkningar stämde bra. Första delen av tävlingen var 9 km löp (2 varv) 50/50 asfalt/grus. Ganska kul bana med några rejäla uppförsbackar (men det gillar ju jag). Jag körde på ganska hårt första varvet, det är ju så lätt att dras med de riktigt duktiga löparna. Framför mig på löpningen låg en kvinna och ca. 10 män. Blev omsprungen av 2 män under andra varvet men inga kvinnor som tur va! Jag kom in i växlingen som andre dam och lagom mör i benen. Det var skönt att sätta sig på cykeln nu och använda benen på ett annat sätt en liten stund. Cyklingens bana var jag ganska negativt inställd till innan loppet då det var en sträcka vi skulle köra på 7,5 km fram och tillbaka två gånger - tråkigt tänkte jag! Men det var som en annan tjej sa efter loppet att det är ju ganska kul att mötas flera gånger under cyklingen vilket ges möjlighet under en sån här bana. Sträckan i sin enkelhet kan sammanfattas så här; 7,5 km motvind och uppför - 7,5 km nedför och medvind - 7,5 km motvind och uppför - 7,5 km nedför och medvind. Jag behöll min andra placering även efter cyklingen och lyckades nog till och med dryga ut den... Sista. Momentet i tävlingen var 5 km löpning (2 varv). Vid varvningen inför sista varvet på 2,5 km springer jag om den tredje kvinnan som alltså går ut på sitt första varv. Det var ganska skönt faktiskt för då kände jag att jag kunde ta det ganska lugnt ända in i mål:) Det ska bli ganska intressant att få se deltiderna sen när de läggs ut. Min första löpning på 9 km måste ha gått ganska bra... Vid prisutdelningen fick vi gå fram och välj pris från ett prisbord, damerna först såklart!;) Jag snodde åt mig en blender...