I går blev det en rejäl cykeltur! Vi var nämligen tre stycken (jag, Johan och Philip) som fick för oss att cykla till Oxelösund för att äta våfflor på skärgårdsvåfflan... Det kommer nog bli en tradition för mig och Johan då vi gjorde samma sak förra året. Jag cyklade på tempocykeln och killarna på racer så jag låg själv och pressade medan de turades om att dra varann. Asfalten på gamla E4:an var den skönaste cyklingen jag varit med om! Helt slät och plan i kombination med lätt medvind gjorde att jag inte hade några som helst problem att ligga över 40 km/h... Så härligt! Väl framme mötte vi upp Malin och hennes lilla bebis som kom med bil för att äta med oss. Vi hade otroligt bra tajming med det mesta, vi sa till Malin att vi ses kl. 12 och 11:57 rullade vi in på parkeringen med cyklarna och tre minuter senare rullade Malin in med bilen... Dessutom tittade solen fram precis lagom när vi kom in i Oxelösund. Förra året beställde jag enbart en dessertvåffla men med tanke på en energidipp jag hade på vägen hem därifrån förra året så beställde jag även en matvåffla i år! En med chévre, valnötter, ruccola och honung - så himla gott! Till dessert blev det nutella, glass och banan vilket så klart var minst lika gott...
Jag var tvungen att känna på vattnet om det inbjöd till ett dop, men det räckte med att bara bada fötterna den här gången... Underbar miljö! Kan starkt rekommendera. För alla er som tränar inför ironman och bor i katrineholm så är denna lilla cykeltur ett perfekt träningstillfälle då sträckan tur och retur landar på 17,5 mil vilket nästan är distansen på tävlingen;)

Kommentera

Publiceras ej