Om en månad står jag på startlinjen i min första stora triathlontävling, nämligen Vansbro triathlon. Distanserna är 1900 m simning, 90 km cykling och 21 km löpning. Jag ser denna tävling som träning inför mitt stora mål - ironman i Kalmar i augusti. Lite nervös är jag redan nu inför simningsmomentet i båda tävlingarna, egentligen inte för distanserna utan för kylan, det mörka vattnet(till synes utan botten) och allt som lever där i. Förra veckan gjorde jag något dumt... Jag googlade vilka stora och "farliga" djur som kan finnas i kalmarsund vilket är idiotiskt gjort av mig som tycker att gäddor är lite halvläskiga. Det dök upp information om att hajar, valar och delfiner(!?) hade setts i sundet. Det som lugnar mig lite i sammanhanget är att jag inte kommer simma ensam där och att om det skulle dyka upp en hungrig haj under tävlingen så kanske jag är en av tusen som den kan välja på...ganska lugnande statistik ju. Jag har hur som helst tittat på lite filmer från Vansbro triathlon och det ser jätteroligt ut så jag är taggad iallafall!! :) Måste bara säga att träningen har känts väldigt bra denna vecka och är nöjd över att ha fått ihop 7 timmars effektiv träning de senaste 4 dagarna fördelat på löpning, cykling och lite styrka. Simningen har tyvärr hamnat lite i skymundan sedan drygt en månad tillbaka men i helgen SKA jag ta mig ner i sjön, och bara prova crawla utanför en simbassäng och känna hur det känns. Är lite orolig för det då alla säger att det är stooor skillnad mellan att crawla i simbassäng och i öppet vatten. Nervöst då jag precis lärt mig crawla med hjälp av strecket i golvet av bassängen haha.

1 kommentarer

Anonym

02 Jun 2017 08:42

Säg till om ja ska följa med dig å ha koll på hajarna när du ska träningssimma ute! 😁

Kommentera

Publiceras ej