Igår körde vi den fjärde tourtävlingen för Julita triathlon. Duathlon stod på schemat - 2 km löpning, 14 km cykling och avsluta med 4 km löpning. Löpningen var på en grässtig nere vid vattnet - superfin slinga i Julita. Cyklingen var en slinga fram och tillbaka 7 km och rätt så backig. Jag kände mig oerhört pigg i benen under hela tävlingen, det enda negativa i kroppen/formen var halsen efter löpningen... Jag kände mig otroligt torr och hostig vilket jag inte var ensam om. Jag skyller på luften eller något för jag vägrar att inse att det skulle kunna vara så att jag har dåligt flås!? Haha! Men de första 2 km löpning körde jag i princip på max och dessutom utan uppvärmning vilket kanske skulle varit bra att gjort... Hur som helst var jag först i "mål" efter första löpningen och därefter blev det en liten vila innan det var dags för jaktstart i cyklingen utifrån tidsdifferensen i löpningen mellan alla deltagarna. Cyklingen kändes felfri och gav mig lite extra försprång inför sista etappen av tävlingen - 4 km löpning. Jag fick starta ca. 3,5 minut före andre dam och drygade ut ledningen ytterligare under de sista kilometrarna vilket gjorde att jag tillslut kammade hem segern med ca. 6 minuters marginal. Skönt! Jag var faktiskt lite nervös inför den här tävlingen, jag vet inte varför men jag tror att det beror på mina egna förväntningar och krav på att prestera men det här visar ju bara att det var "bra" nervositet. Jag har alltid ganska höga förväntningar på min egen prestationsförmåga när det är tävling, oavsett vad det är för tävling egentligen. Men är det nån gång jag presterar bra så är det just under tävlingar, då lyckas jag komma upp en nivå högre än om det bara är träning. Jag är så tacksam för alla träningar och tävlingar tillsammans med klubben! Bra stöttning, peppning, uppmuntran och rådgivning... inte fören nu efter jag gick med i klubben inser jag hur naiv och oförberedd jag egentligen har varit inför ironman. Grym inspiration och motivation får jag hur som helst hos de andra medlemmarna! Och grymma fotografer inom klubben har vi dessutom;)
Duathlon julita,

Kommentera

Publiceras ej