Om några dagarn bär det av mot Vansbro... närmare bestämt om 4 dagar bara! Jag är jättenervös nu vilket jag inte varit först just idag. Efter jobbet idag satte jag mig och började skriva en checklista över allt som behöver packas med samt läste start-PM för loppet och kollade på en film från pre-racemötet. Då började nervositeten rinna på, när jag faktiskt insåg vad som väntar om bara ett par dagar! Samtidigt känner jag mig peppad och ser fram emot på lördag - det sk bli kul! Den här tävlingen handlar inte om att jag ska försöka göra mitt yttersta på något sätt utan enbart om att få erfarenhet, känna in formen och testa materialet inför Ironman. För några veckor sedan upptäckte jag dock att det är SM i medeldistans som jag anmält mig till vilket gjorde det lite extra pirrigt så klart, det är ju inte varje dag man står i samma startfält som Lisa Nordén och Emma Igelström och andra elittriathleter!
Nervositetspackar fyra dagar i förväg! Det kommer säkert tillkomma minst lika mycket då jag är en sån där "i fall att.." eller "man vet aldrig om man kommer behöva.."
Träningen har iaf rullat på bra senaste veckorna och i lördags körde jag en triathlonträning med ungefär halva medeldistansen - 1500 meter sim, 45 km cykel och 10 km löp. Simningen har verkligen känts bättre nu när jag testat på OW ett par gånger tillsammans med Johan och några i Julita triathlon. Nu känner jag inte längre den där paniken och rädslan i vattnet utan har börjat fokusera mer och mer på tekniken och att försöka hålla kursen (vilket är omöjligt)...

Kommentera

Publiceras ej