Efter ett låååångt avbrott från att skriva blogginlägg kände jag plötsligt att det var dags att börja igen... jag tycker om att skriva ner mina tankar och planer främst för mig själv men jag tycker även om att dela med mig av mina mina framgångar och motgångar och låta andra ta del av den (enligt min egen syn) utveckling jag gör när det gäller träning och prestationsförmåga. Sedan senaste inlägget i oktober(!!!) har jag hunnit med en hel del både träning och tävling. De tävlingar som jag deltagit i är framförallt tourtävlingar inom triathlonklubben men även ett stadslopp i löpning. Stadsloppet gick bra trots att jag gärna hade velat vinna... Men Tjejen som vann var helt överlägsen, hon sprang om mig efter 1,5 km och sen försvann hon bara ur siktet. Jag tror hon slog mig med 1,5 minut ungefär då jag kom in på tiden 26:18 efter 6,5 km vilket räckte till en 2:a plats. Tourtävlningarna som varit hittills är (1) simning 200 m, (2) terränglöpning 4,8 km, (3) tempocykling 29 km. Alla loppen har gått bra och jag är nöjd hittills med mina resultat! Simningen är ju min sämsta gren så där hade jag inte så höga förhoppningar med tanke på att jag precis lärt mig crawla. Löpningen gick kanon trots en stukad fot - blev en första plats! Cyklingen har jag lite hatkärlek till då jag aldrig varit stark i cyklingen men jag tycker ändå om att bara cykla... Och det är inte likt mig att tycka om något jag inte är bra på. Men för ca. En månad sedan köpte jag min första tempocykel och första gångerna tyckte jag att det var läskigt, svårt och otroligt jobbigt att ta sig fram på den. Jag tänkte "aldrig att jag cyklar 18 mil på den här" då jag köpt den inför ironman och Vansbro... Men! Så på tourtävlingen i tempocykling så hittade jag verkligen känslan för cykeln och gjorde enligt alla mina klubbkompisar och mig själv ett kanonlopp. Även detta lopp slutade faktiskt med en seger för min del. Väldigt otippat faktiskt! Under loppet snittade jag 35 km/h vilket är betydligt mer än vad jag gjort tidigare (kanske 29 km/h). Skön känsla att få lite bekräftelse att jag kanske kan lära mig hantera den där cykeln och har potential att bli bättre. Dock har jag en sjukt obekväm sadel som ger mig skavsår (ja-ni-vet-var)... Men en klubbkompis har nu lånat ut en sadel till mig som jag ska känna in om den känns bättre, dock under gårdagens tur kände jag att den eventuellt är för bred och ger mig skavsår på insida lår istället. Varför ska det vara så svårt att hitta en bra(skön) sadel!!? Avslutar här med lite bilder från det som varit....

Kommentera

Publiceras ej